14 April 2010

Ingin Belajar Jahit Baju Melayu


“Assalamualaikum kak. Dah tukar no fon ke?” tegur satu suara. Saya masih cam suaranya. Beliau peserta saya dari Jalan Lembah Pantai. Sebelum ni beliau belajar menjahit baju kurung.

“Aa, iya. Line fon Digi akak susah nak dapat kat rumah akak ni. Kalau nak cakap, kena keluar rumah, baru ada line. Ulu benar kawasan rumah akak ni, ” cakap saya tanpa segan silu sambil ketawa kecil.

“Iya ke? Nasib baik saya teringat kepada blog kakak. Ni yang dapat fon akak ni. Sebenarnya saya nak belajar menjahit baju Melayu,” katanya sambil mengatakan cara saya mengajar sesuai untuknya.

“Insyallah, tetapkan tarikh. Nanti saya datang ke sana,” ujar saya.

Kepada Puan Maria, saya minta maaf. Rasanya macam saya dah sms no fon baru ni (celcom) kepada semua peserta termasuk beliau. Tak sangka pulak ada yang termiss...

Tiada ulasan: