13 April 2010

Jahitan Langsir & Bisnes Internet


Beberapa minggu ni, hujung minggu saya agak sibuk kerana berulang alik antara rumah – Gombak – Tasik Puteri dan Kuala Selangor.

Saya ke Gombak kerana mengajar peserta saya Puan Aida belajar menjahit langsir. Ia sebagai persediaan beliau mencari kemahiran dan boleh menjahit langsir untuk rumah baru beliau di Shah Alam kelak. Nati bila rumah barunya siap, saya teringin nak melawat... nak tengok rupa langsir yang awak jahit sendiri kat rumah baru tu...

Saya ke Tasik Puteri keesokannya kerana mengajar peserta saya Puan Anis yang mengambil pakej jahitan asas baju kurung. Lepas ni katanya nak belajar pula jahit baju pyjamas, dan lain-lain pakej, termasuk pakej yang sebenarnya di luar pakej yang saya sediakan.

“Macam-macam benda saya nak belajar dengan akak,” ujarnya.

“Apasal tak beli je barang-barang tu?” soal saya.

“Saya ada perancangan nak bisnes melalui internet,” ujarnya yang juga seorang pakar komputer. Saya begitu kagum dengan perancangannya yang jauh itu.

Manakala saya ke Kuala Selangor kerana jemput dan hantar anak bongsu ke sekolah berasramanya. Anak bongsulah katakan....

Tiada ulasan: