25 Julai 2011

Bengkel Jahitan Ke-7: "Inilah yang saya suka!"

1. Alhamdulillah, bengkel intensif baju kurung kali ke-7, telah selesai dengan jayanya. Seramai 7 peserta dari kawasan sekitar telah mengikuti bengkel di Kajang ini.

"Inilah yang saya suka," kata salah seorang peserta sebaik selesai menyiapkan jahitan pada bahagian pinggang. Rupa-rupanya beliau menyukai sudahan bahagian pinggang pada kain - gabungan antara getah dan bakrem.

Iya, bahagian pinggang nampak kemas bila digabung getah dan bakrem.


2. Seperkara lagi yang disukai oleh peserta ialah jahitan matalalat pada bahagian leher, walaupun ada antaranya sebelum ini sudah pandai menjahit leher jenis karipap.

Ada yang mengirim emel memberitahu beliau mempraktis menjahit matalalat sepanjang dalam komuter ketika nak ke pejabat....

Seronok saya mendengarnya. Ini menjadikan saya bertambah bersemangat untuk memberikan yang terbaik kepada peserta saya.

3. Bengkel intensif baju kurung kali ke-8 yang akan diadakan pada hujung minggu ini iaitu pada hari sabtu dan ahad ini / 30 - 31 Julai ini (sehari sebelum puasa) adalah merupakan sessi yang terakhir sebelum bulan puasa.

Bengkel hujung minggu ini sepatutnya dihadiri oleh 7 peserta. Malangnya seramai 3 peserta yang telah pun membayar deposit, terpaksa menunda kelas mereka selepas raya kerana pada hujung minggu ini mereka terpaksa bekerja.

Sehubungan itu, jika ada sesiapa yang berminat, sila hubungi saya segera.

Insyallah bengkel ke-9 pula akan diadakan pada 17 - 18 September nanti bertempat di TTDI.

Berikut adalah suasana semasa bengkel jahitan kali ke-7...




Tiada ulasan: